26 paź 2021

26 paź 2021

Wielka Brytania – nowe wymagania  dla przewoźników

Przez:

Sekcja: Aktualności

Ambasada Wielkiej Brytanii przygotowała materiał przypominający o nowych wymaganiach dla przewoźników, którzy przewożą towary do i z Wielkiej Brytanii (Anglii, Szkocji i Walii).

Publikacja obejmuje:
1.    Ważne zmiany od 1 października 2021 r.
2.    Odpowiedź na pytanie, dlaczego trzeba się zarejestrować na platformie obsługi przewozu samochodami ciężarowymi – Goods Vehicle Movement Service (GVMS)
3.    Aktualizacje dotyczące kontroli importu UE-WB od 1 stycznia 2022 r.
4.    Odpowiedź na pytanie, gdzie można znaleźć więcej informacji

1.    Ważne zmiany od 1 października 2021 r.
Jeżeli są Państwo przewoźnikiem, który przewozi towary między Wielką Brytanią a UE, od 1 października 2021 r. musicie Państwo wykonać następujące czynności:

•    Przekazać brytyjskiemu urzędowi celnemu informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony wszystkich towarów przewożonych do UE z Wielkiej Brytanii. Większość towarów będzie już objęta pełnym zgłoszeniem wywozowym zawierającym informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony.

Jeśli tak nie jest lub jeśli przewożą Państwo puste palety, kontenery lub pojazdy w ramach umowy transportowej, muszą Państwo złożyć oddzielną wywozową deklarację skróconą (EXS). Jeśli nie podadzą Państwo informacji dotyczących bezpieczeństwa i ochrony, może dojść do opóźnień na granicy lub nie przepuszczenia przez nią.

•    Warunkiem wjazdu na obszar Wielkiej Brytanii jest posiadanie ważnego paszportu (dla obywateli UE, Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii). Dowody tożsamości nie są już akceptowane jako ważny dokument podróży i na ich podstawie nie można wjechać do Wielkiej Brytanii. Więcej informacji (także o wyłączeniach) można

  1. Dlaczego trzeba się zarejestrować na platformie obsługi przewozu samochodami ciężarowymi – Goods Vehicle Movement Service (GVMS)Wdrożono już pełną kontrolę celną eksportu z Wielkiej Brytanii do UE, a rząd Wielkiej Brytanii potwierdził, że pełne kontrole zostaną wprowadzone zgodnie z planem dla całego importu z UE do Wielkiej Brytanii od 1 stycznia 2022 r. Oznacza to, że od 1 stycznia 2022 r. system informatyczny Goods Vehicle Movement Service (GVMS) będzie używany w niektórych portach Wielkiej Brytanii do odprawy celnej wszystkich towarów przewożonych między Wielką Brytanią a UE.

    Od 1 stycznia 2022 r. przewoźnicy przewożący dowolny towar przez port w Wielkiej Brytanii, który będzie wymagać użycia GVMS będą musieli skorzystać z tej usługi. Jeśli nie będą Państwo zarejestrowani w GVMS:
    •    nie będą mogli Państwo przeprowadzić odprawy celnej towarów; ani
    •    przekroczyć granicy.

    Do 31 grudnia 2021 r. korzystanie z GVMS jest wymagane tylko przy przewozie towarów do Wielkiej Brytanii z UE w ramach Konwencji Wspólnego Tranzytu (CTC lub Tranzyt).

    Zgodnie z planem, pełne deklaracje celne i kontrole celne towarów przewożonych z UE do Wielkiej Brytanii będą wprowadzone od 1 stycznia 2022 r., co oznacza, że od tego dnia:

    •    przedsiębiorstwa nie będą już mogły opóźniać składania deklaracji przywozowych. Jeśli przewożą Państwo towary z UE poprzez porty, które obsługują model wcześniejszego złożenia lub wykorzystują system Obsługi Przewozu Samochodami Ciężarowymi (GVMS), firma, której towary Państwo przewożą, będzie musiała dokonać pełnych deklaracji importowych, jeszcze zanim ładunek dotrze do granicy Wielkiej Brytanii.

    •    Wszystkie lokalizacje graniczne będą musiały rozpocząć kontrolę towarów. Oznacza to, że nie będzie już można przejechać przez port z towarami, jeżeli nie zostały one odprawione celnie.

    Zawierająca informacje o bezpieczeństwie i ochronie przywozowa deklaracja skrócona (PDS) dla towarów wwożonych z UE do Wielkiej Brytanii będzie wymagana od 1 lipca 2022 r., a nie od 1 stycznia 2022 r.

    Istnieją inne zmiany dotyczące potrzeby świadectw i kontroli żywych zwierząt i produktów rolno-

Źródło: pspd.pl/HW

 

 

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet

W związku z wojną na Ukrainie apelujemy do członków PISiL z prośbą o dokonywanie odpraw celnych tranzytowych i eksportowych obejmujących pomoc humanitarną dla Ukrainy pro bono. Niech to będzie jeden ze składników wkładu branży TSL w pomoc niesioną naszym sąsiadom. (PISiL).