Terminal Sławków przewiduje wzrost m.in. dzięki nowym połączeniom kolejowym
Euroterminal w Sławkowie (należący do katowickiej Grupy CZH – 81,4% udziałów, PKP Cargo Logistics oraz PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa po 9,3% udziałów) , gdzie kończy się wiodący ze wschodu szeroki tor kolejowy, zakłada w tym roku ponad 25%-owy wzrost liczby przeładowywanych kontenerów w efekcie nowych połączeń kolejowych, obsługiwanych przez terminal.
Terminal zaplanował obsługę pierwszego pociągu z Niemiec, należącego do jednego z największych operatorów intermodalnych w Europie – spółki Hupac Intermodal SA. To nowe połączenie intermodalne będzie realizowane kilka razy w tygodniu – zaplanowano dwa pociągi tygodniowo ze Sławkowa do niemieckiego Schwarzheide w regionie Brandenburgia oraz jeden pociąg w odwrotnej relacji. Docelowo uruchomione w niedzielę nowe połączenie z Niemcami ma pomóc terminalowi w otwarciu szlaku na Wschód, przy wykorzystaniu szerokiego toru, dzięki któremu możliwa będzie obsługa tranzytu z Europy zachodniej na Ukrainę, do Kazachstanu, Rosji i innych krajów.
Rozwój siatki połączeń terminalu w Sławkowie z krajami Europy Zachodniej to konieczność, wobec niewielkiego wykorzystania połączeń w kierunku wschodnim. W ciągu ostatnich lat terminal dostosował się do tej sytuacji, wpisując się w korytarz transportowy Północ-Południe. Aktualnie świadczone są usługi dla istniejących połączeń w relacji Gdańsk–Sławków oraz Sławków–Maddaloni we Włoszech..
W drugim kwartale tego roku terminal planuje uruchomienie obsługi dwóch kolejnych nowych połączeń intermodalnych tygodniowo. W efekcie zakłada zamknięcie roku liczbą ok. 150 tys. przeładowanych kontenerów (tzw. TEU), wobec 117 tys. w ubiegłym roku. Spółka spodziewa się zwiększenia przychodów z tego tytułu do ok. 15,4 mln zł, wobec 11,2 mln zł przed rokiem. Oprócz obsługi intermodalnej terminal realizuje również przeładunki towarów masowych, takich jak węgiel czy koks. (źr. www.portalmorski.pl – DA)