Ranking portów kontenerowych za 2022 rok: dominacja Chin, Europa poza pierwszą 10
Całkowity ruch w portach wzrósł zaledwie o 1%, w porównaniu do 2021 r. (+6,2%) po pandemii. Z kolei jeżeli 10 chińskich portów (które same rosną o 4,1%) zostanie usuniętych z 30 najlepszych miejsc w rankingu, nastąpi spadek o 2%. W pierwszej dziesiątce rankingu nie ma portu europejskiego. Rotterdam zajmuje dopiero 11 miejsce., Antwerpia 13., Hamburg 20.
Ogółem całkowity ruch w pierwszych 30 portach wyniósł 454 mln teu w 2022 r., z czego 222 mln przepłynęło przez 10 chińskich portów , które jednak wzrosły o 4,1% pomimo kolejek związanych z pandemią.
Oznacza to, że z wyjątkiem: portów chińskich, Tanger Med oraz Nowego Jorku i Dubaju, Zjednoczonych Emiratów Arabskich (12. miejsce z +1,6%), Laem Chabang w Tajlandii (19. miejsce), wszystkie pozostałe porty odnotowały spadki. ( Źródło: uominietransporti.it z dn. 06.04.2023 r./HW)