Punktualność kontenerowców spadła w II kwartale
Z badań agencji SeaIntel wynika, że niezawodność kontenerowców osiągnęła w II kwartale niski poziom 71,5% o 12,4% mniej niż w tym samym okresie w 2017 roku. Na 10 głównych szlakach handlowych odnotowano spadek punktualności nawet o 14%. Średni czas opóźnienia jednostek w stosunku do harmonogramu wyniósł 1,1 dnia.
Tylko jeden z przewoźników mógł pochwalić się punktualnością powyżej 80% – to tajwański Wan Hai z wynikiem 81%, który wyprzedził Hamburg Sued (78,8% ) i Evergreen (78,7%).
Żaden z armatorów nie poprawił natomiast swojego wyniku z 2017 roku. Najmniejsze spadki zanotował Evergreen (4,2% ) i HMM (5,3% ). Najgorsze wyniki odnotowali armatorzy MOL, PIL i Yang Ming ze spadkiem kolejno: 12,2, 11,5 i 10,4%.
Na szlaku Azja – Północna Europa i Azja – Morze Śródziemne spadek wyniósł kolejno 5 i 9,9%. Ogółem niezawodność kontenerowców na tych trasach wyniosła 75,4%. i 72,6%. Najlepiej na tych szlakach spisywał się armator Evergreen z wynikiem 81,2%, wyprzedzając Cosco z wynikiem 80,5%. (źr. www.gospodarkamorska.pl – DA)