Przewoźnicy kontenerowi opóźniają dostawy megastatków
Tam, gdzie warunki kontraktów na to pozwalają, przewoźnicy kontenerowi starają się opóźnić odbiór zamówionych statków . Wg. Alphaliner COSCO opóźnił 10 z 28 megastatków przewidzianych do odbioru w 2017 r. na rok 2018, również Yang Ming przesunął dostawę 3 statków o pojemności 14,000 TEU na następny rok. Mimo tych przesunięć wg. oceny Alphaliner nadal do eksploatacji w tym roku wejdą statki o pojemności 1.5 mln TEU , z czego o pojemności 1.2 mln TEU jeszcze przed końcem czerwca. Rekordowym miesiącem okaże się styczeń z dostawą 7 statków 19,000 – 21,000 TEU, w tym takie statki jak: 21,413 TEU OOCL Indonesia, CMA CGM Antoine de Saint Exupery (20,776 TEU), MOL Treasure (20,182 TEU, Cosco Shipping Taurus (20,119 TEU) i siostrzane statki Marseille Maersk and Manchester Maersk (każdy 20,568 TEU), które zasilą relację Azja – Europa. (źr. CLECAT Newsletter 2018/02 – DA)