2 gru 2021

2 gru 2021

Modernizacja linii z południa do portów w Trójmieście do 2027

Przez:

Sekcja: Aktualności

Do 2027 r. planowane jest zakończenie modernizacji linii kolejowej 201 między Bydgoszczą a Trójmiastem, łączącej południe kraju z portami w Gdańsku i Gdyni – poinformowały w środę władze PKP Polskie Linie Kolejowe.

Plany spółki PKP PLK dotyczące linii kolejowej 201 przedstawiono w środę na konferencji prasowej w Gdańsku.

Członek zarządu PKP PLK  podał, że zakres inwestycji to m.in. 220 km linii kolejowych zmodernizowanych, 170 km nowego toru, 205 km linii zelektryfikowanych, przebudowanych 19 stacji i 29 przystanków. Wymienił ponadto 9 bezkolizyjnych skrzyżowań i kilkanaście kilometrów dróg dojazdowych zastąpi przejazdy kolejowe. Przebudowane zostaną 282 obiekty inżynieryjne.

Między stacjami Gdańsk-Osowa i Gdynia Główna dodany zostanie trzeci tor dla obsługi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Ma być także zbudowany nowy przystanek Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana.

Prace na siedmiu  kontraktach realizacyjnych, na które zostanie podzielona linia 201 na odcinku Maksymilianowo – Gdynia, będą rozpoczynały się sukcesywnie w latach 2023-2024. Modernizacja linii 201 planowana jest na 2027 rok.

Po zakończeniu prac na linii 201 pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h na odcinku Maksymilianowo–Kościerzyna i, odpowiednio, do 140 km/h oraz 100 km/h na odcinku Kościerzyna-Gdynia Główna (obecnie prędkość pociągów pasażerskich w zależności od odcinka wynosi 30-120 km/h, a pociągów towarowych 30-90 km/h).( www.wnp.pl-K.O.)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet