Bliżej zakupu Hamburg Sued przez Maersk Line
Brazylijski urząd antymonopolowy zaaprobował bez zastrzeżeń zakup Hamburga Sued przez armatora Maersk Line. Maersk potrzebuje jeszcze 10 innych zgód, w tym od takich krajów jak: Chiny, Korea, Chile czy Południowa Afryka.
Ocenia się, że Maersk Line zapłaci 4,02 mld USD za zakup swojego niemieckiego rywala, a połączenie obu armatorów winno dać oszczędności rzędu 350-400 mln USD na kosztach operacyjnych rocznie. Nie dojdzie jednak do całkowitego wchłonięcia niemieckiego przewoźnika przez Maersk, który zamierza utrzymać Hamburg Sued jak osobną i dobrze zarządzaną firmę. Hamburg Sued zajmuje obecnie siódmą pozycję wśród największych armatorów kontenerowych na świecie, mając w swojej flocie 130 kontenerowców, które dołączą do i tak wielkiej floty (600 kontenerowców) Maerska.
Przejęcie Hamburg Sued wpisuje się w nową strategię Maerska, który zrezygnował z budowania dużych jednostek (Maersk złożył już zamówienia na 27 nowych statków, które mają być dostarczone w 2017 i 2018 roku) .na rzecz przejmowania konkurentów. (źr. www.gospodarkamorska.pl – DA)