9 sty 2023

9 sty 2023

Aktualizacja rejestracji na potrzeby walidacji uprawnień wynikających z art. 33a ustawy o VAT

Przez:

Sekcja: Aktualności

Ministerstwo Finansów poinformowało, że w przypadku korzystania z art. 33a ustawy o podatku od towarów i usług od 1 stycznia 2023 roku w komunikatach zgłoszeń celnych wymagane jest podanie w danej „Identyfikator podatkowy” kodu roli FR7 oraz numeru identyfikacyjnego VAT podatnika (PL NIP). Dana ta wskazuje podatnika, który korzysta z tego ułatwienia w rozliczaniu podatku VAT.

Jeżeli więc w danych rejestracyjnych podmiotu brakuje numeru NIP, to należy zaktualizować dane w tym zakresie. W przeciwnym wypadku system nie znajdzie zarejestrowanych oświadczeń lub zaświadczeń uprawniających do zastosowania art. 33a ustawy o podatku od towarów i usług, a tym samym odrzuci zgłoszenie celne z błędem.Więcej informacji na ten temat na stronie: Aktualności – puesc.gov.pl(Źr www.puesc.gov.pl-K.O.)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet