14 mar 2018

14 mar 2018

Agencja Drewry o wpływie nowych aliansów na porty

Przez:

Sekcja: Aktualności

Według  agencji Drewry powstanie w ubiegłym roku aliansów Ocean Alliance i The Alliance nie zmieni w znaczący sposób harmonogramu zawijania statków w portach. Liczba pętli na szlakach Azja-Północna Europa i szlakach transatlantyckich wydaje się być niezmieniona od zapowiadanej i porty nie powinny obawiać się nagłej zmiany liczby serwisów.
Taka sytuacja miała miejsce w 2017 r. roku, kiedy to doszło ogółem do 10%-wego spadku w liczbie pętli na szlakach wschód-zachód. Anulowane serwisy należały do armatorów – członków aliansów, w szczególności w relacji Azja-Północna – Europa.
U podłoża tych zmian leżało  4,3%-owe zwiększenie średniej wielkości kontenerowców oraz w tym samym czasie zmniejszenie popytu, co zmusiło armatorów do szukania oszczędności.
Największe straty poniosły porty  Francji i krajów Beneluxu – Le Havre i Rotterdam straciły odpowiednio 4 i 6 pętli serwisowych, zaś  port Zeebrugge  2. Jedynie  Antwerpia zyskała 2 dodatkowe serwisy. Tym razem wydaje się, że wskutek utworzenia nowych aliansów z 71 serwisów odpadnie tylko jeden.    (źr. www.gospodarkamorska.pl – DA)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet