parking dla samochodów ciężarowych obsługujących DCT w Gdańsku
25 lipca w siedzibie Zarządu Portu Gdańsk miało miejsce kolejne spotkanie poświęcone powstaniu parkingu buforowego, który ma rozwiązać problem parkowania samochodów obsługujących Port Północny, głównie DCT.
W spotkaniu oprócz gospodarzy wzięli udział przedstawiciele InvestGda i Budimexu, którzy przedstawili założenia projektu budowy parkingu na ok. 150 pojazdów z zapleczem socjalnym.
Podczas dyskusji z udziałem przedstawicieli Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych, Rady Interesantów Portu Gdańsk i Polskiej Izby Spedycji i Logistyki omówiono kwestie regulaminowe obsługi samochodów na parkingu buforowym i jego powiązania z parkingami terminalowymi, szacowaną wysokość opłat parkingowych i ich partycypacji, wielkości i zróżnicowania potoków pojazdów, konieczności wdrożenia Port Community System itp. Prace nad projektem i uzgodnienia będą kontynuowane.
Optymistyczny harmonogram zakłada oddanie parkingu buforowego do eksploatacji w 2018 roku. W międzyczasie należy liczyć się z utrudnieniami rozbudowy ulicy Kontenerowej.
W odróżnieniu od parkingów buforowych w Szczecinie i Świnoujściu oraz w Gdyni, projektowany parking w Gdańsku jest przedsięwzięciem komercyjnym. (MT)