10 gru 2018

10 gru 2018

Alians ONE – nadal brak decyzji o wyborze między LNG a skruberami

Przez:

Sekcja: Aktualności

Alians Ocean Network Express uznaje przejście na niskosiarkowe paliwa za najbardziej realistyczną i ekonomiczną opcję przed wejściem nowych przepisów IMO 2020. Nadal jednak brane są pod uwagę inne opcje, takie jak skrubery oraz LNG..
Rekompensatą rosnących kosztów paliwa ma być opłata bunkrowa we wszystkich nowych kontraktach, które rozpoczną się w styczniu 2019 roku.

Dotychczasowe kontrakty do momentu wygaśnięcia umów będą nadal podlegać wcześniejszemu ustaleniom. ONE  jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku.

Powodem takiej prognozy jest wojna handlowa USA – Chiny, która może doprowadzić do straty 600 mln USD w roku fiskalnym kwiecień 2018 – marzec 2019 (jeszcze na początku roku armator przewidywał w tym okresie zysk 110 mln USD).

W samym drugim kwartale tego roku armator zanotował stratę 120 mln USD. Członkowie aliansu za fatalny wynik winią nieudany start tego sojuszu armatorów (Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd („K” Line), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK).          (źr. www.gospodarkamorska.pl – DA)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet