Zmiany w połączeniach w efekcie nowych aliansów kontenerowych
Jak wynika z analizy duńskiej firmy konsultingowej SeaIntel wraz z rozpoczęciem funkcjonowania od kwietnia br. sojuszy armatorów kontenerowych w nowej konfiguracji wiele terminali wypadnie ze stałych tras oceanicznych. W wyniku porównania propozycji pętli dwóch aliansów: Ocean Alliance i THE Alliance oraz wstępnych danych sojuszu 2M okazało się, że z połączeń usunięto 78 terminali morskich na liniach Azja-Północna Europa i Północno-Wschodnia Azja – Morze Śródziemne.
Porównanie planowanych zmian do obecnego stanu w przewozie towarów na trasach transpacyficznych potwierdza likwidację łącznie 150 par połączeń między portami, a utworzonie tylko 56 nowych kombinacji port-port. Ponadto nowe sojusze przewidują mniejszą częstotliwość zawinięć – ich liczba spadnie z 354 obecnie do 135 od kwietnia br. (źr. www.gospodarkamorska.pl – DA)