Alians THE ALLIANCE – czy rzeczywiście utworzy fundusz na wypadek bankructwa któregoś ze swoich członków?
Zapowiedź taka pada ze strony pięciu członków aliansu tj. Hapag-Lloyd, K Line, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line) and Yang Ming utworzenia niezależnego funduszu powierniczego. Przedmiotowy fundusz ma zabezpieczyć ładunki znajdujące się na statku dotkniętego bankructwem armatora w taki sposób, aby mogły być one dostarczone do portu przeznaczenia. Plan taki zrodził się z przypadku Hanjin Shipping, który to wskazał na potrzebę stworzenia takiej formy zabezpieczenia.
Jednocześnie ogłoszono zakończenie prac przygotowawczych do rozpoczęcia funkcjonowania aliansu począwszy od 1 kwietnia 2017 r. W serwisie aliansu zatrudnionych będzie ponad 240 statków w 32 serwisach obsługujących 75 głównych portów. (źr. www.worldmaritimenews.com – DA)