8 czerwiec 2017

8 czerwiec 2017

Zerwanie stosunków dyplomatycznych z Katarem przenosi się na transport morski

Przez:

Sekcja: Aktualności

Po tym jak państwa arabskie –  Arabia Saudyjska, Egipt i Zjednoczone Emiraty Arabskie zerwały stosunki dyplomatyczne z Katarem i zamknęły swoje porty, .armatorzy wycofują serwisy z Kataru. Obsługę  portów  Kataru  zawiesiły Evergreen i OOCL. Maersk Line wstrzymał bukingi ładunków z przeładunkiem w Jebel Ali z przeznaczeniem do Kataru i w eksporcie z tego kraju. MSC potwierdziło, że wciąż jego statki obsługują obrót handlowy z Katarem. Komunikat w sprawie wydał również armator CMA CGM. Coraz więcej portów arabskich odmawia zawinięć  statkom pod flagą katarską. Uczynił to Bahrain, Arabia Saudyjska (także w odniesieniu do  wyładunku towarów „katarskich”, Zjednoczone Emiraty Arabskie – porty Fujairah i Jebel Ali  – zakaz zawinięć statków z/do Kataru także pod inną flagą. W portach  Abu Dhabi (port Khalifa, Musaffa Port, Mina Syed Port) zakaz obejmuje: statki pod flagą Kataru, statki płynące do/z Kataru jako ostatniego/następnego portu zawinięcia niezależnie od flagi, statki ładujące/wyładowujące towar z przeznaczeniem do Kataru /pochodzący z Kataru. Prawdopodobnie zakaz zawinięć statków pod flagą katarską wyda też Egipt.        (źr. www.worldmaritimenews.com, www.ukpandi.com, www.gospodarkamorska.pl – DA)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet