Polska coraz mniej obsługiwana przez port Hamburg
W I kwartale br. Hamburgu zanotował wzrost przeładunków o 1,7% do 35,4 mln ton, ale co ciekawe, spadły tam przeładunki kontenerów. Hamburg miał lepszy pierwszy kwartał od innych portów uniwersalnych Morza Północnego, w tym Rotterdamu, Antwerpii, Bremerhaven. Dominującą pozycją w przeładunkach jest drobnica (+0,7% – 23,1 mln ton), przed towarami masowymi (+6,7% – 12,2 mln ton), paliwami płynnymi (-5,9 % – 3,5 mln ton), towarami rolnymi (+0,4% – 2,3 mln ton). Hamburg przeładował tylko 2,22 mln TEU kontenerów z drobnicą, o 0,7% mniej niż w zeszłym roku.
Najwięcej towarów ubyło w obrotach z Chinami, o 2% do 637 tys. TEU, a w grupie 10 największych krajów partnerskich mniej drobnicy przeładowano do i z Finlandii i Singapuru.
W grupie 10 największych krajów-partnerów portu Hamburg nie znalazła się Polska w przeciwieństwie do ostatnich lat, w których zajmowała 8-9 miejsce. (źr. www.gospodarkamorska.pl – DA)