31 sty 2022

31 sty 2022

SPADEK NIEZAWODNOŚCI KONTENEROWCÓW

Przez:

Sekcja: Aktualności

Morski Analityk – Sea Intelligence, opublikował najnowsze wydanie raportu Global Liner Performance, zawierające dane dotyczące wiarygodności niezawodności rozkładów do grudnia 2021 r. Z raportu wynika, że ​​niezawodność rozkładów ponownie spadła, tym razem o -1,2 punktu procentowego w ujęciu miesięcznym do 32,0%. Jest to najniższy w historii światowy poziom wiarygodności harmonogramu od czasu rozpoczęcia pomiarów przez firmę Sea-Intelligence w 2011 roku.

W ujęciu rocznym wiarygodność harmonogramu była o 12,5 punktu procentowego niższa. Pomimo niskiej wiarygodności harmonogramu w 2021 r. nie było dużych wahań, a globalne wyniki oscylują w większości w granicach 32%-40%. Średnie opóźnienie w przypadku spóźnionych zawinięć statków wzrosło do 7,33 dnia, piąty miesiąc z rzędu z opóźnieniem przekraczającym 7 dni.

Spośród 14 największych linii kontenerowych na świecie, Maersk miał najwyższą niezawodność – 46,2%. Na drugim miejscu uplasowała się firma Hamburg Süd, której właścicielem jest Maersk, z 41,%. MSC jest trzeci, a za nim Hapag-Lloyd. Pięciu przewoźników miało niezawodność harmonogramu poniżej 20%, a Evergreen odnotował najniższą niezawodność harmonogramu w grudniu 2021 r., wynoszącą 14,3%. Azjatyckie linie kontenerowe mają zwykle niskie wskaźniki niezawodności, ponieważ duża część ich działalności odbywa się na trasie do Stanów Zjednoczonych przez Ocean Spokojny, która jest najbardziej napiętą trasą ze wszystkich.  Źródło: CLECAT z dn. 28.01.2022r. /HW

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet