Prawo UE: PE zatwierdził dekarbonizację transportu drogowego
Zgodnie z zatwierdzoną przez Parlament Europejski regulacją, nowe ciężarówki od 2030 r. będą musiały mieć emisje GHG zredukowane o 45%, w 2035 o 60% i o 90% od 2040 r. Wprowadzono także cele redukcji emisji dla przyczep (7,5%) i naczep (10%), a także definicję e-naczepy określającą w jaki sposób te cele emisyjne mają zostać osiągnięte. Komisja Europejska przeprowadzi analizę efektywności tych regulacji, na podstawie których określone zostaną cele emisyjne dla małych pojazdów ciężarowych oraz metodologia badania emisji CO2 w cyklu życia samochodów ciężarowych. Od nowych zasad wprowadzono szereg wyjątków, które dotyczą m.in. pojazdów wojskowych, karetek pogotowia, wozów strażackich, pojazdów służb leśnych itp.
Źródło: intermodalnews.pl z dn. 18.04.2024 r./HW