21 wrz 2017
Przyczyny spowolnionego działania portalu PUESC
Od momentu produkcyjnego wdrożenia, Portal PUESC obsługuje m.in funkcjonalność niewizualnego interfejsu komunikacyjnego (webserwis). MF poinformowało, że w związku ze zintegrowaniem z nim w ostatnim okresie kolejnych, nowych usług wzrosła liczba przesyłanych za pośrednictwem portalu dokumentów/komunikatów zarówno przez podmioty jak i administrację. Wzrost liczby przetwarzanych komunikatów spowodował odczuwalne pogorszenie funkcjonowania Portalu PUESC. Przeprowadzone przez MF analizy wykazały, że kluczowym elementem wydłużającym czas przetwarzania komunikatów jest automatyczne, zbyt częste i nieuzasadnione wywoływanie usługi niewizualnego interfejsu (webserwisu). W skrajnych przypadkach interfejs jest wywoływany kilkadziesiąt tysięcy razy w ciągu dnia przez pojedynczy podmiot, co prowadzi to do zwiększonego obciążenia serwerów.
W celu poprawienia funkcjonowania systemu konieczne jest przestrzeganie wytycznych wywoływania interfejsu niewizualnego określonych w Specyfikacji XML dla Podmiotów Zewnętrznych – „W przypadku, gdy Podmiot nie spodziewa się odpowiedzi od PUESC, to nie powinien odpytywać interfejsu WS_PULL częściej niż raz na 5 minut”. MF informuje, że w przypadku podmiotów skrajnie często odpytujących webserwis, a tym samym generujących istotne i nieuzasadnione obciążenie portalu PUESC mogą zostać podjęte kroki zmierzające do czasowego ograniczenia korzystania z funkcjonalności komunikacyjnego interfejsu niewizualnego. (Źr.Newsletter Ministerstwa Finansów Nr Z/41/2017 z dnia 19.09.2017 r.-K.O.)
|