27 wrz 2022

27 wrz 2022

MF: Tylko do końca września wnioski o zwrot środków z systemu viaTOLL

Przez:

Sekcja: Aktualności

Wniosek o zwrot pieniędzy z systemu viaTOLL można składać tylko do końca września – przypomniało w poniedziałek Ministerstwo Finansów. By to uzyskać, trzeba przesłać podpisany formularz reklamacyjny, a także złożyć dyspozycję zwrotu salda lub kaucji w swoim Internetowym Koncie Klienta.

Ministerstwo Finansów – Krajowa Administracja Skarbowa informuje, że zbliża się termin składania wniosków o zwrot kaucji za urządzenia viaBOX (OBU) oraz środków z umów zawartych w systemie viaTOLL. „Dyspozycję zwrotu środków pozostałych w wygaszonym systemie viaTOLL można złożyć do 30 września 2022 r.” – czytamy w opublikowanym komunikacie.

MF zaznacza, że termin ten wynika z art. 12 ustawy z 6 maja 2020 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw. W przypadku braku wniosku, po 30 września 2022 roku wszystkie środki pozostałe na kontach w systemie viaTOLL oraz kaucje za urządzenia zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.

MF informuje, że aby odzyskać zwrot kaucji za urządzenie lub środki z salda umowy viaTOLL na konto bankowe należy:

  • przesłać podpisany formularz reklamacyjny (plik PDF; 360 KB) oraz zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy na adres kontakt@etoll.gov.pl (na jednym formularzu możesz dopisać dowolną liczbę urządzeń);
  • przesłać podpisany formularz (plik PDF; 532 KB) reklamacyjny na adres kontakt@etoll.gov.pl z dyspozycją zwrotu środków znajdujących się na umowie viaTOLL na wskazany rachunek bankowy;
  • złożyć dyspozycję zwrotu salda lub kaucji w swoim Internetowym Koncie Klienta w zakładce „Komunikaty” i dołączyć zdjęcia urządzeń pokładowych.

W komunikacie wskazano, że w celu przeksięgowania środków z konta viaTOLL na konto rozliczeniowe w systemie e-TOLL (trzeba już posiadać konto w e-TOLL) trzeba przesłać na adres kontakt@etoll.gov.pl podpisany formularz (plik PDF; 360 KB) przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL i dołączyć zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy.

Można też złożyć wypełniony formularz bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta (MOK) e-TOLL dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz (plik PDF; 360 KB) przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL.

MF zaznacza, że w MOK e-TOLL nie można zwrócić OBU w celu odzyskania kaucji. (Źródło Prawp.pl dla LEX z dn. 26.09.2022 r./ HW)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet