19 maj 2017

19 maj 2017

Czy rzeczywiście powiedzie się zażegnanie nadpodaży kontenerowców?

Przez:

Sekcja: Aktualności

Wydaje się, że linie żeglugowe zmierzają ku rozwiązaniu kryzysu nadpodaży tonażu. Wg. Alphaliner mimo rosnącej liczby statków ULCV zasilających światową flotę kontenerowców, relacja zamówień do floty w eksploatacji  ukształtowała się na dzień 1 maja br. na poziomie 14,1%, co oznacza, że wszystkie nowe statki z dostawą do końca 2019 r. dodadzą tylko 14,1% do globalnej zdolności przewozowej (poprzednia tak niska relacja odnotowana została w 1999 r. na poziomie 14,6%).  Od początku ubiegłego roku zamówiono łącznie 106 statków o pojemności 341 tys. TEU, a w tym samym czasie armatorzy odebrali 189 statków o pojemności 1.28 mln TEU. Ostatnie zamówienie na  statki klasy ULCV zostało złożone w ostatnim kwartale 2015 r.,  w I kwartale 2016 r. natomiast  zamówiono po raz ostatni statek powyżej 13,000 TEU. Większość zamówień została złożona na statki rzędu 2,000 TEU  i  2,000 – 5,100 TEU. Nie mniej jednak cały czas pozostaje znaczna liczba jednostek ULCV, które zasilą światową flotę, w tym statek OOCL Hong Kong – 21,413 TEU z tytułem największego statku kontenerowego, który został dostarczony w zeszłym tygodniu. ULCV są eksploatowane przez Maersk, MSC, OOCL, MOL, UASC i China Cosco Shipping, do których w przyszłym roku dołączą Evergreen i CMA CGM. (źr. www.theloadstar.co.uk – DA)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet