Sojusz południowokoreańskich spółek żeglugowych
Południowokoreańskie spółki żeglugowe planują utworzyć sojusz, by stać się bardziej konkurencyjnym na światowym rynku transportu kontenerów. Wpływ na tę decyzję wywarł upadek w ubiegłym roku armatora Hanjin Shipping. Nowy alians ma nosić nazwę Korea Shipping Partnership (KSP). W jego składzie znajdzie się 14 armatorów kontenerowych z Korei Południowej, w tym piętnasty największy armator kontenerowy na świecie – Hyundai Merchant Marine (pozostali to CK Line, Dongjin Shipping, Doowoo Shipping, Dong Young Shipping, Hansung Line, Heueng-A Shipping, KMTC, Namsung Shipping, Pan Continental Shipping, Pan Ocean, Sinokor Shipping, SM Line and Taiyoung Shipping).
Światowy kryzys w żegludze wymusił zmiany na wszystkich czołowych firmach żeglugowych. Maersk poddany został głębokiej restrukturyzacji, Hapag-Lloyd i CMA CGM przejmują mniejszych konkurentów w drodze konsolidacji rynku, japońscy armatorzy K Line, MOL i NYK utworzą nową spółkę żeglugową: Ocean Network Express (ONE). (źr. www.gospodarkamorska.pl – DA)