14 paź 2020

14 paź 2020

Problemy z interpretacją zasad czasu pracy w Pakiecie Mobilności  

Przez:

Sekcja: Aktualności

Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU przekazała Komisji Europejskiej listę kilkunastu pytań dotyczących interpretacji nowych zasad czasu jazdy i odpoczynków, które obowiązują przewoźników od 20 sierpnia br.

Pytania, na które przewoźnicy oczekują odpowiedzi, dotyczą między innymi powrotu kierowcy do miejsca zamieszkania lub bazy firmy, możliwości odbioru skróconych odpoczynków, listy dokumentów potrzebnych podczas kontroli oraz jasnego wskazania, co inspektorzy mogą skontrolować na drodze, a co w siedzibie przedsiębiorstwa. – Jednolita interpretacja przepisów jest konieczna, aby zapewnić równe traktowanie przewoźników, jasność prawną oraz aby uniknąć problemów podczas kontroli w poszczególnych krajach UE – tłumaczy prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Jan Buczek.

Wskazuje, że wprowadzone poprawki dotyczące przepisów związanych z organizacją odpoczynków tygodniowych, szczególnie odbierania za granicą dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych z rzędu, obwarowane są wieloma dodatkowymi warunkami. – Kwestią niejasną wśród inspekcji jest prawidłowy odbiór rekompensat za dwa odpoczynki tygodniowe z rzędu, skrócone w trasie. Ma to spore znaczenie, bo od tego zależy, czy kierowca w ostatnim tygodniu podróży ma wrócić dwa dni wcześniej. (Źródło: Rzeczpospolita e – wydanie z dn. 12.10.2020 r./ HW)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet