IRU prosi o wyjaśnienia dotyczące orzeczenia TSUE ws. Pakietu Mobilności
04 października br. TSUE (sprawy połączone od C-541/20 do C-555/20) wydał wyrok, w którym stwierdził nieważność obowiązku powrotu pojazdów do bazy eksploatacyjnej przedsiębiorstwa transportowego co osiem tygodni, ponieważ prawodawca Unii nie wykazał, że dysponował wystarczającymi informacjami umożliwiającymi mu ocenę proporcjonalności tego środka.
IRU (Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego) formalnie zwróciła się do Komisji Europejskiej o wyjaśnienie praktycznych konsekwencji niedawnego wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie niektórych kwestionowanych przepisów Pierwszego Pakietu Mobilności. IRU chodzi o faktyczne implikacje tego wyroku. W szczególności wśród zainteresowanych stron nadal panuje niepewność co do bezpośrednich skutków decyzji Trybunału. Ponadto przewoźnicy chcieliby poznać oficjalne stanowisko w sprawie wpływu wyroku na kary pieniężne przed wydaniem wyroku.
Źródło: uominietransporti.it z dn. 29.10.2024 r./HW