Hanjin Shipping
Korean Air Lines (KAL) największy udziałowiec armatora Hanjin Shipping zgodził się udzielić pożyczki pod zastaw kont Hanjin w wysokości blisko 54 mln dolarów w celu rozładowania kontenerowców, które obecnie są zatrzymane na morzu. To wg. ekspertów ryzykowna decyzja, biorąc pod uwagę, że większość z nich przewiduje całkowity upadek tego armatora zwłaszcza, że pomoc od KAL jest zbyt mała. Hanjin wciąż potrzebuje jeszcze ok. 160 mln dolarów, by móc w pełni rozładować wszystkie towary. Nadal nie ogłoszono terminu, w którym ma być przekazana pożyczka, prowadzone są negocjacje w sprawie gwarancji.
Hyundai Merchant Marine (HHM), drugi największy przewoźnik kontenerowy w Korei Południowej, zamierza kupić 37 kontenerowców od pogrążonego w kryzysie armatora Hanjin Shipping korzystając ze wsparcia koreańskiego rządu i koreańskiego Banku Rozwoju (KDB).
Upadek Hanjina stawia również pod wielkim zapytaniem losy zapowiadanego jeszcze w maju br. aliansu THE Alliance planowanego we współpracy z Hapag-Lloyd, K Line, MOL, NYK i Yang Ming, który miał wystartować w 2-gim kwartale 2017 r. do obsługi relacji kontenerowej Wschód – Zachód. (źr. www.gospodarkamorska. pl; www.drewry.uk – DA)