12.09.2017 Wykorzystanie wskaźników i analiz w zarządzaniu sprzedażą na rynku TSL
Temat : Wykorzystanie wskaźników i analiz w zarządzaniu sprzedażą na rynku TSL.
Termin: 12.09.2017, 8,30-16,30 (8 godz.)
Miejsce: Polska Izba Spedycji i Logistyki, Gdynia, ul. Świętojańska 3/2
Cena warsztatu: 600 + 23 % vat = brutto PLN 738,00 / os.
Cel szkolenia: Zapoznanie uczestników z zagadnieniami właściwego wykorzystania analiz i wskaźników w zarządzaniu sprzedażą. Wskazanie, jak z nich korzystać, co monitorować, jak wykorzystywać uzyskiwaną informację, by wskaźniki i analizy wspierały realizację celów, a nie stały się zbędną biurokracją.
Metodologia: Wykład połączony z pracą warsztatową, angażującą grupę we wspólne rozważania.
Program szkolenia:
8.30 – 10.30 Czy i w jaki sposób monitorowanie wskaźników i analiza sprzedaży może być źródłem przewagi konkurencyjnej na rynku TSL?
- specyfika rynku TSL w kontekście zarządzania sprzedażą
- czynniki wpływające na poziom sprzedaży
- powiązanie osiąganych wyników sprzedaży z realizowanymi działaniami (mapa wzajemnych powiązań, wyniki sprzedaży – cele sprzedaży – działania sprzedażowe)
- wykorzystanie wskaźników w diagnozowaniu obszarów wymagających poprawy, a także w ocenie kompetencji pracowników
- ćwiczenie: wpływ zmian wybranych wskaźników na poziom sprzedaży i zysku
10.30 – 10.45 Przerwa kawowa
10.45 – 12.15 Co warto monitorować – najczęściej wykorzystywane wskaźniki.
- analiza sprzedaży z różnych perspektyw
- wyniki finansowe oraz ROI
- wskaźniki dotyczące skuteczności i efektywności sprzedaży, portfela klientów, produktów, aktywności pracowników, efektywności procesu
12.15 – 12.45 Przerwa (kanapki lub tylko kawa, herbata – wg Organizatora)
12.45 – 14.45 Dziesięć warunków dobrze funkcjonującego systemu analiz w zarządzaniu sprzedażą.
- warunki dobrze funkcjonującego systemu analiz
- jak powinien być skonstruowany system analiz sprzedaży i wskaźników, by wspierał realizację celów firmy, co należy wziąć pod uwagę przy jego tworzeniu lub modyfikacji
14.45 – 15.00 Przerwa kawowa
15.00 – 16.00 Najczęstsze błędy i pułapki prowadzące do braku efektów wykorzystania analiz i wskaźników w sprzedaży na rynku TSL.
16.00 – 16.30 Podsumowanie i dyskusja.
Efekty – uczestnicy po szkoleniu będą:
- Znali i rozumieli podstawowe wskaźniki wykorzystywane w zarządzaniu sprzedażą
- Świadomi, jakie zagrożenia niesie nieprawidłowo prowadzona analityka sprzedaży
- Wiedzieli na co zwrócić uwagę i jak zmodyfikować systemy analiz w swoich firmach, by otrzymywana informacja skutecznie wspierała realizację celów.
Prowadzący: Anna Sperska – założyciel i Dyrektor Zarządzający w firmie doradczej Lograd, wcześniej przez 10 lat związana z branżą TSL. Specjalizuje się w obszarze zarządzania strategicznego, analiz oraz sprzedaży i marketingu, w szczególności na rynku B2B. Realizowała projekty doradcze dla firm różnej wielkości, z różnych branż. Menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem. Jako Dyrektor Sprzedaży zarządzała kilkudziesięcioosobowymi zespołami, odpowiadając za budżety rzędu 200 mln złotych. Skutecznie prowadziła działania restrukturyzacyjne. Doktorantka Uniwersytetu Gdańskiego w zakresie wykorzystania wskaźników w sprzedaży i marketingu na rynku B2B .
Zgłoszenia prosimy przysyłać na adres pisil@pisil.pl w terminie do 4.09.2017 (red.)