4 sie 2025

4 sie 2025

E-commerce w Polsce nadal rośnie

Przez:

Sekcja: Aktualności

Według raportu Krajowej Izby Gospodarczej, tempo wzrostu handlu internetowego w Polsce nie zwalnia, co zresztą nie jest specjalną niespodzianką zważywszy na długookresowe trendy. Zyskuje on coraz bardziej na znaczeniu w ogólnych danych dotyczących stanu handlu w Polsce.  Wskazuje na to stabilny 8 % wzrost wartości handlu internetowego rok do roku, według danych z czerwca 2025. Jego wartość w tym miesiącu wyniosła 7,172 mld PLN, co stanowiło 8,7 % całkowitej sprzedaży detalicznej przedsiębiorstw w Polsce.

Nie jest też niespodzianką to, że największy udział handlu internetowego (23% całości obrotów handlu detalicznego) odnotowano w sektorze tekstyliów, odzieży i obuwia. Sektor ten od dawna jest liderem zarówno, jeżeli chodzi o ilości i wartość zakupów internetowych, jak też ilość i wartość zwrotów.

Następny w kolejności jest sektor prasy i książek (21,1%), a za nim sektor mebli, RTV i AGD (17,7%).

W ujęciu wartościowym, na wyżej wymienione 7, 172 MLD PLN składają się :

Jedyne, co może zaskakiwać w powyższych danych to relatywnie mały udział żywności (oraz napojów i wyrobów tytoniowych). Może to oznaczać, że konsumenci wciąż preferują zakupy osobiste (off-line w terminologii internetowej) w sklepach sieciowych lub osiedlowych („za rogiem”). Ta tendencja wydaje się znajdować potwierdzenie w dynamicznie rosnącej ilości sklepów sieciowych w naszym kraju ( Biedronka, Żabka i inne).

 

Źródło: https://kig.pl/ JS

 

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet