Włochy: 2023: spowolnienie transportu we Włoszech według badania Confcommercio i Ispi
We Włoszech powoli następuje spowolnienie w branży transportowej dlatego, że ich koszty są wyższe niż u zagranicznych konkurentów. Niedobór kierowców – podobnie jak w Polsce – pozostaje krytyczny, nawet po wprowadzeniu nowych kategorii prawa jazdy – kategorii C. Oczekiwania na znalezienie pracy i inicjatywy niektórych Regionów zachęcające do szkolenia przynoszą dobre rezultaty. Kolejne usprawnienia spodziewane są wraz z wejściem w życie bonu na prawo jazdy w transporcie drogowym, który dzięki prośbom Conftrasporto i kategorii zapewni bon w wysokości 80% kosztu licencji C, D, E i CQC.Dzięki uchwalonemu i uzgodnionemu z poprzednim rządem voucherowi na prawo jazdy, odnotowano wzrost o prawie 14 tysięcy wniosków od młodych ludzi, którzy chcą otrzymać Kartę Kwalifikacji Kierowcy (CQC).
Najpopularniejszą formą prawną powadzenia działalności firmy transportowej jest spółka akcyjna.
W całej gospodarce wzrasta o 44,7%, w transporcie drogowym i logistyce o 58%
Pandemia, wojna i kryzys energetyczny wpływają na łańcuchy dostaw bezprecedensowymi wahaniami. Tak wynika z analizy Biura Badawczego Confcommercio oraz badania przeprowadzonego przez Ispi.
Według badania przeprowadzonego przez Światowe Forum Ekonomiczne cyfryzacja może zakłócić logistykę, potencjalnie uwalniając łączną wartość 4 bilionów dolarów dla przemysłu i ogółu społeczeństwa w latach 2016-2025. W transporcie morskim upowszechnia się automatyzacja terminali portowych (na świecie jest około 50 zautomatyzowanych terminali kontenerowych), a główne zmiany są rejestrowane w Port Community Systems, unikalnych celnych interfejsach telematycznych oraz
w systemie automatycznej identyfikacji, który pozwala każdemu poznać pozycję statku, trasę, prędkość i ładunek.
( Źródło uominietransporti.it/HW)