28 lis 2024
wiosna 2025 – Transport morski – podstawy spedycji
Temat: Transport morski – podstawy spedycji
Termin: wiosna 2025 w godz. 9,00 – 15,00
Miejsce: siedziba PISiL, Gdynia, ul. Świętojańska 3/2
Wykładowca : Marek Tarczyński- praktyk, współautor kolejnego wydania Podręcznika Spedytora.
Plan zajęć
- Znaczenie transportu morskiego w handlu międzynarodowym.
- Formy eksploatacji statków.
- Cechy żeglugi liniowej.
- Cechy żeglugi trampowej.
- Rodzaje statków eksploatowanych w żegludze liniowej.
- Formy umów występujących w transporcie morskim.
- Umowa bukingowa.
- Umowa czarterowa.
- Rodzaje czarterów.
- Podstawowe uzgodnienia czarteru na podróż.
- Oznaczenie stron umowy.
- Nazwa i opis statku.
- Pozycja statku.
- Porty załadowania i wyładowania.
- Rodzaj i ilość ładunku.
- Stawka frachtowa i sposób zapłaty za fracht.
- Podział kosztów załadowania i wyładowania.
- Dozwolony czas na załadunek i wyładunek.
- Co to jest czarter na czas i czym się różni od czarteru na podróż?
- Wzory standardowych umów czarterowych.
- Kwit sternika.
- Rodzaje konosamentów.
- Manifest ładunkowy.
- Regulacje przewozu ładunków drogą morską.
- Przyczyny powstania żeglugi kontenerowej.
- Definicja kontenera.
- Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna kontenera.
- Podział kontenerów na moduły.
- Elementy konstrukcyjne kontenera.
- Mocowanie ładunków w kontenerze.
- Podział kontenerów.
- Parko kontenerowy.
- Oznakowanie kontenerów.
- Dopuszczenie kontenerów do obrotu.
- Podatność ładunków na konteneryzację.
- Skutki rozwoju konteneryzacji.
- Podstawowe tendencje rozwoju przewozów kontenerowych.
- Pojęcia integracji poziomej i pionowej w żegludze kontenerowej, zjawisko kaskady, slow steeming.
- Zakłócenia morskich łańcuchów dostaw.
- ”Ever Given” – studium przypadku.
- Inicjatywa „Pasa i szlaku”.
- Północna droga morska.
- Przeładunki kontenerów w polskich portach.
- Wskaźniki rozwoju konteneryzacji.
- Związek między żeglugą kontenerową a konkurencją (CBER – studium przypadku).
- Schemat funkcjonowania lądowo – morskiego łańcucha dostaw.
- Schemat powiązań obsługi spedycyjnej (spedytor architektem transportu).
- Schemat obsługi spedycyjnej.
- Istota THC.
- Demurrage i detention oraz składowanie kontenerów.
- Organizacji transportu lądowego ładunków skonteneryzowanych.
- Udział intermodalu w transporcie lądowym kontenerów.
- Podsumowanie
-
- Łańcuch logistyczny w oczach załadowcy.
- Jaką drogą przetransportować kontenery do Polski?
Cena za uczestnictwo w szkoleniu wynosi dla :
- Zrzeszonych 850,00+ 23 % vat /1 osoba
- Niezrzeszonych 1050,00 + 23 % vat/ 1 osoba
Zgłoszenia prosimy kierować na adres t.janczewska@pisil.pl podając imię, nazwisko i adres e-mail uczestnika oraz dane płatnika i adres e-mail do przesłania faktury.
Szkolenie odbędzie się przy min 10 zgłoszeniach. (TJ)