28 lis 2024

28 lis 2024

wiosna 2025 – Transport morski – podstawy spedycji

Przez:

Sekcja: Szkolenia

Temat: Transport morski – podstawy spedycji

Termin:  wiosna 2025 w godz. 9,00 – 15,00

Miejsce: siedziba PISiL, Gdynia, ul. Świętojańska 3/2

Wykładowca : Marek Tarczyński- praktyk, współautor kolejnego wydania Podręcznika Spedytora.

Plan zajęć

  1. Znaczenie transportu morskiego w handlu międzynarodowym.
  2. Formy eksploatacji statków.
    • Cechy żeglugi liniowej.
    • Cechy żeglugi trampowej.
  3. Rodzaje statków eksploatowanych w żegludze liniowej.
  4. Formy umów występujących w transporcie morskim.
    • Umowa bukingowa.
    • Umowa czarterowa.
  5. Rodzaje czarterów.
  6. Podstawowe uzgodnienia czarteru na podróż.
    • Oznaczenie stron umowy.
    • Nazwa i opis statku.
    • Pozycja statku.
    • Porty załadowania i wyładowania.
    • Rodzaj i ilość ładunku.
    • Stawka frachtowa i sposób zapłaty za fracht.
    • Podział kosztów załadowania i wyładowania.
    • Dozwolony czas na załadunek i wyładunek.
  7. Co to jest czarter na czas i czym się różni od czarteru na podróż?
  8. Wzory standardowych umów czarterowych.
  9. Kwit sternika.
  10. Rodzaje konosamentów.
  11. Manifest ładunkowy.
  12. Regulacje przewozu ładunków drogą morską.
  13. Przyczyny powstania żeglugi kontenerowej.
  14. Definicja kontenera.
  15. Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna kontenera.
  16. Podział kontenerów na moduły.
  17. Elementy konstrukcyjne kontenera.
  18. Mocowanie ładunków w kontenerze.
  19. Podział kontenerów.
  20. Parko kontenerowy.
  21. Oznakowanie kontenerów.
  22. Dopuszczenie kontenerów do obrotu.
  23. Podatność ładunków na konteneryzację.
  24. Skutki rozwoju konteneryzacji.
  25. Podstawowe tendencje rozwoju przewozów kontenerowych.
  26. Pojęcia integracji poziomej i pionowej w żegludze kontenerowej, zjawisko kaskady, slow steeming.
  27. Zakłócenia morskich łańcuchów dostaw.
  28. ”Ever Given” – studium przypadku.
  29. Inicjatywa „Pasa i szlaku”.
  30. Północna droga morska.
  31. Przeładunki kontenerów w polskich portach.
  32. Wskaźniki rozwoju konteneryzacji.
  33. Związek między żeglugą kontenerową a konkurencją (CBER – studium przypadku).
  34. Schemat funkcjonowania lądowo – morskiego łańcucha dostaw.
  35. Schemat powiązań obsługi spedycyjnej (spedytor architektem transportu).
  36. Schemat obsługi spedycyjnej.
  37. Istota THC.
  38. Demurrage i detention oraz składowanie kontenerów.
  39. Organizacji transportu lądowego ładunków skonteneryzowanych.
  40. Udział intermodalu w transporcie lądowym kontenerów.
  41. Podsumowanie
    • Łańcuch logistyczny w oczach załadowcy.
    • Jaką drogą przetransportować kontenery do Polski?

Cena za uczestnictwo  w szkoleniu wynosi dla :

  • Zrzeszonych 850,00+ 23 % vat /1 osoba
  • Niezrzeszonych 1050,00 + 23 % vat/ 1 osoba

Zgłoszenia prosimy kierować na adres t.janczewska@pisil.pl podając imię, nazwisko i adres e-mail  uczestnika oraz dane płatnika i adres e-mail do przesłania faktury.

Szkolenie odbędzie się przy min 10 zgłoszeniach. (TJ)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet