PRZEWOŹNICY OCEANICZNI ZWIĘKSZAJĄ KARY ZA DETENTION I DEMURRAGE
W ostatnich tygodniach czterech przewoźników oceanicznych poinformowało klientów o zwiększeniu kar za zatrzymanie i postój na 2020 r., pomimo dochodzenia Federalnej Komisji Morskiej (FMC) w sprawie ww. praktyki, w szczególności czy opłaty są uzasadnione. Podwyżki wynoszą od 10 USD / dzień do prawie 100 USD / dzień, łącznie z nową opłatą w wysokości 75 USD / kontener za kontrolę celną. Wysokość opłat i koszty, które mają one pokryć, są kwestią wrażliwą dla rzeczywistych beneficjentów ładunków (BCO).
Grupa reprezentująca BCO zwróciła się do FMC o interwencję, ponieważ uważają, że przewoźnicy niesłusznie wykorzystują detention i demurrage jako generatory dochodów. Przewoźnicy i operatorzy terminali wskazywali, że opłaty pokrywają koszty przechowywania i utracone możliwości biznesowe, gdy kontenery nie są szybko przekazywane. FMC dokonuje przeglądu proponowanej zasady, która ustanowi platformę dla BCO do składania skarg na opłaty i zapewni ramy umożliwiające ustalenie ich zasadności dla poszczególnych przypadków. Agencja dokonuje przeglądu uwag otrzymanych we wrześniu i październiku br. przed podjęciem ostatecznej decyzji. ( Źródło: CLECAT Newsletter z dn. 21.12.2019/HW)