Projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie szkolenia i egzaminowania kierowców wykonujących przewóz drogowy
Na stronie rządowego procesu legislacyjnego ukazał się projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury, dotyczący przepisów zmieniających rozporządzenie w sprawie szkolenia i egzaminowania kierowców wykonujących przewóz drogowy, w tym odbywających kurs ADR, o którym mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2147 oraz z 2023 r. poz. 1123).
Z projektem można zapoznać się na stronie https://legislacja.gov.pl/docs//521/12382757/13043603/13043604/dokument659077.pdf
Głównym celem zainicjowania pilnych prac legislacyjnych i przygotowania projektu rozporządzenia Ministra Infrastruktury zmieniającego rozporządzenie w sprawie szkolenia i egzaminowania kierowców wykonujących przewozy drogowe (WPLMI nr 27) jest zapewnienie trybu odrębnego, który rozwiąże problem zgłoszony przez Centralną Komisję Egzaminacyjną (CKE) związany z dostępem okręgowych komisji egzaminacyjnych w systemie teleinformatycznym do profilu kierowcy zawodowego (PKZ) dla bezkolizyjnego umożliwienia dostępu do tego zawodu uczniom/słuchaczom kursu kwalifikacyjnego, którzy ukończyli kwalifikację wstępną i nie podlegają przepisom dotychczasowym, o czym mowa w art. 32 ustawy z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1997 r.). Przepis ten w sytuacji awaryjnej – braku dostępu okręgowej komisji egzaminacyjnej (OKE) do PKZ pozwoli, aby ww. osoby po przystąpieniu i zdaniu testu kwalifikacyjnego prowadzonego przez OKE w zakresie bloku programowego C1, C1+E, C, C+E i po osiągnięciu minimalnego wymaganego wieku mogli uzyskać prawo jazdy w zakresie ww. kategorii z kodem 95 uprawniającym do wykonywania zawodu kierowcy i przewozów drogowych. Jest to szczególnie ważne w sytuacji niedoboru kierowców zawodowych na rynku pracy. ( Źródło: legislacja.gov.pl z dn. 07.08.2024 r./HW)