14 cze 2018

14 cze 2018

Paliwo o niskiej zawartości siarki przyczynkiem plajty armatorów kontenerowych ?

Przez:

Sekcja: Aktualności

Na 18 miesięcy przed wejściem w życie regulacji IMO o zawartości 0,5% siarki linie żeglugowe wyrażają swoje zaniepokojenie faktem, iż dodatkowe koszty ekologicznego bunkru rzędu USD 50 mld mogą doprowadzić do ich bankructwa. Opinię tę wyraził w rozmowie z Financial Times Prezydent armatora MOL stwierdzając, że armatorzy nie będą w stanie pozyskać dodatkowych środków od załadowców aby zrekompensować poniesiony ekstra koszt USD 300 za tonę bunkru o niskiej zawartości siarki. Dowodem jest skumulowana strata ponad 1 mld USD poniesiona w I kwartale tego roku wskutek podwyżki cen bunkru podobnie jak doświadczenia z wprowadzeniem strefy SECA, co wymusiło przejście na bunkier o niskiej zawartości siarki przy braku rekompensaty. Rozwiązaniem  jest instalowanie systemów czyszczących tzw. scrubbers, ale  ich montaż na dużym kontenerowcu to koszt do ok USD 10 mln. Relatywnie  niższe koszty wystąpią w przypadku montażu tego systemu na nowo budowanych statkach przy zwrocie kosztów w okresie ponad 9 miesięcy.       (źr. www.theloadstar.co.uk – DA)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet