OOCL – plany przejścia na paliwo o niskiej zawartości siarki
OOCL planuje w ciągu drugiej połowy następnego roku przestawić swoją flotę 100 kontenerowców na paliwo o niższej zawartości siarki przygotowując się na wejście w życie IMO 2020. W przeciwieństwie do swoich rywali armator nie odniósł się natomiast do technologii scrubber’ów. Przygotowując się do podwyżki kosztów operacyjnych i rozważając kontynuację trendu rosnących cen bunkru OOCL zapowiedział wprowadzenie dodatku „bunker recovery charge”, nie określił jednak daty wprowadzenia tego dodatku ani jego wysokości informując jedynie, iż przy ustalaniu będzie uwzględniał różne czynniki jak : typ paliwa, fluktuacje cen, wielkość statku i jego wykorzystanie. Informacja OOCL następuje po ogłoszeniu propozycji wprowadzenia dodatku ze strony Maersk Line, Hapag-Lloyd i CMA CGM, którzy zaproponowali datę 1 stycznia 2019 r. jako termin rozpoczęcia naliczania tej opłaty. (źr. www.theloadstar.co.uk – DA)