Od lipca tylko elektroniczne pisma w sprawie wiążących informacji
Od 1 lipca 2024 r. pisma w sprawie wiążącej informacji stawkowej (WIS), wiążącej informacji akcyzowej (WIA), wiążącej informacji o pochodzeniu (WIP) i wiążącej informacji taryfowej (WIT) można składać wyłącznie elektronicznie – za pośrednictwem odpowiednio konta w e-Urzędzie Skarbowym lub na PUESC. Złożenie pisma w sprawie WIS, WIA, WIP i WIT w innej formie będzie nieskuteczne – przestrzega Ministerstwo Finansów.
Jak informuje resort finansów, od 1 lipca 2024 r.:
– odwołania, zażalenia oraz wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIS można składać wyłącznie elektronicznie poprzez konto w serwisie e-Urząd Skarbowy,
– odwołania, zażalenia oraz wnioski o zmianę, uchylenia, przedłużenia ważności WIA i wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIA, a także odwołania oraz wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIT i WIP można składać wyłącznie elektronicznie poprzez konto na PUESC.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej i Szef Krajowej Administracji Skarbowej również będą doręczać elektronicznie korespondencję:
w e-Urzędzie Skarbowym – w zakresie WIS,
na PUESC – w zakresie WIA, WIP i WIT.
Źródło: Prawo.pl dla LEX z dn.27.06.2024 r./HW