Od 25 maja 2021 r. możliwa rejestracja w systemie e-TOLL
Ministerstwo Finansów poinformowało we wtorek o uruchomieniu rejestracji w systemie e-TOLL oraz rozpoczęciu pracy przez Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta. Kolejnym etapem wdrożenia nowego systemu, będzie uruchomienie w czerwcu br. poboru opłat w systemie e-TOLL.
Jak podkreśla MF, rejestracja jest krótkim i intuicyjnym procesem, który można przeprowadzić całkowicie online.
- Udostępniamy naszym klientom kluczowy moduł systemu e-TOLL, czyli Internetowe Konto Klienta. Od dziś możliwa będzie rejestracja użytkowników i pojazdów w nowym systemie. Uruchamiamy również infolinię, która całodobowo będzie wspierać użytkowników e-TOLL – powiedziała szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska. I dodała, że system e-TOLL to zarówno dla administracji jak i dla jego użytkowników duże wyzwanie i rewolucyjna zmiana. – Jest to duży krok w kierunku cyfrowej transformacji w obszarze transportu drogowego. Wdrażane przez nas rozwiązania to przede wszystkim oferta nowoczesnych i intuicyjnych narzędzi do wnoszenia opłaty za przejazdy po płatnych drogach, które będą ułatwieniem dla użytkowników – podkreśliła wiceminister Rzeczkowska.
Rejestracja w systemie e-TOLL będzie możliwa online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego.
Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również:
- stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-TOLL
- za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych
Intuicyjna rejestracja online umożliwi szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta.
Użytkownicy będą mogli korzystać z usług systemu e-TOLL z poziomu indywidulanego Internetowego Konta Klienta, które pozwoli na:
- rejestrację online (metody uwierzytelnienia: Profil Zaufany, mObywatel, login i hasło)
- zarządzanie danymi i usługami e-TOLL w jednym miejscu
- korzystanie z płatności pre-pay i post-pay
- pełne zarządzanie usługami online
- wszystkie dokumenty finansowe dostępne w jednym miejscu
- możliwość wykorzystania szybkich płatności online
- automatyczne powiadomienia o wymaganych płatnościach
- komunikacja z Poborcą Opłaty
- różne poziomy uprawnień dla użytkownika, np. administrator, księgowy, kierowca
- pełne zarządzanie pojazdami zarejestrowanymi w trybie online
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które będzie wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie oraz udzielać informacji. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Użytkownicy mogą korzystać z pomocy konsultantów pod numerami telefonów:
- 800 101 101 – numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
- +48 22 521 10 10 – numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.
(Źródło: Prawo.pl dla LEX z dn. 25.05.2021 r./etoll.gov.pl /HW)