Od 1 marca 2020 r. Holandia wprowadza elektroniczny system zgłaszania dla pracodawców, których kierowcy są tymczasowo delegowani do Holandii.
Kierowcy, ale także osoby prowadzące działalność na własny rachunek, są uważane za pracowników delegowanych wówczas, kiedy wykonują przewozy do lub z Holandii oraz przewozy kabotażowe, a zatem wszystkie rodzaje operacji transportowych, z wyjątkiem przejazdów tranzytowych przez Holandię.
Holenderskie Ministerstwo Spraw Społecznych i Zatrudnienia uruchomiło stronę internetową, na której można pobrać wszystkie niezbędne informacje: www.postedworkers.nl. Strona jest dostępna również w języku angielskim i niemieckim.
Rejestracja online będzie możliwa od 1 lutego 2020 r., ale obowiązek powiadomienia obowiązuje od 1 marca 2020 r.
Delegowanie pracownika, które rozpoczęło się przed 1 marca br., nie wymaga zgłoszenia elektronicznego. (Źr.: www.zmpd.pl-K.O.)