Oczekiwanie na decyzję o przejęciu Hamburg Sued przez Maersk Line
Do 27 marca br. miała zapaść decyzja unijnej komisji antymonopolowej w sprawie przejęcia przez duńskiego przewoźnika niemieckiego armatora Hamburg Sued. Hamburg Sued zajmuje obecnie siódmą pozycję wśród największy armatorów kontenerowych na świecie dysponując flotą 130 kontenerowców operujących głównie na szlakach Północ-Południe. O ile dojdzie do sfinalizowania umowy (wymagana także zgoda organów regulacyjnych na kluczowych rynkach, w tym: Chin, Korei Płd., Australii, Brazylii, USA) będzie to pierwsze od ponad dekady pełne przejęcie innej spółki przez Maersk Line. Przejęcie Hamburg Sued oznacza dla Maersk przede wszystkim zwiększenie obecności w rejonie Ameryki Łacińskiej, co w efekcie winno spowodować spadek kosztów. Wiadomo, że dojdzie do transakcji gotówkowej, ale nie jest znana jej wartość. Przejęcie to jest wynikiem nowej strategii Maersk Line, który zrezygnował z budowania dużych jednostek na rzecz przejmowania konkurentów ( w zamówieniach pozostaje nadal 27 nowych statków, które mają być dostarczone w 2017 i 2018 roku. Przy niskim poziomie stawek frachtowych, stracie 151 mln USD w IV kwartale 2016 r. zmiana strategii armatora okazała się koniecznością. (źr. www.gospodarkamorska.pl – DA)