13 kwi 2017

13 kwi 2017

Największe kontenerowce świata – wyścig trwa

Przez:

Sekcja: Aktualności

MOL Triumph”, oddany w ubiegłym miesiącu wypłynął w pierwszy rejs z Azji (z portu Xingang w Chinach) . do Europy. Trasa dziewiczego rejsu wiedzie przez: Dalian, Qingdao, Szanghaj, Ningbo, Hongkong, Yantian i Singapur, Tanger, Southampton, Hamburg, Rotterdam i Le Havre.  W drodze powrotnej do Azji statek raz jeszcze odwiedzi Tanger, następnie Jebel Ali..

Statek ma 400 m długości, 58,8 m szerokości oraz 16 m zanurzenia, a jego pojemność to 20 150 TEU.  Jest pierwszym z czterech kontenerowców, które w lutym 2015 r. zostały zamówione w stoczni Samsung Heavy Industries przez japońskiego armatora Mitsui O.S.K. Lines. Przed „MOL Triumph” największe na świecie kontenerowce pływały w barwach MSC (MSC Maya, MSC Oscar, MSC Zoe, MSC Oliver) i miały 19 244 TEU pojemności.

Jednak w ciągu paru dni statek MOL stracił swoją pozycję największego kontenerowca świata. Został zdeklasowany przez odebrany w dniu 7 kwietnia br. (bez większego rozgłosu) przez armatora Maersk statek „Maersk Madrid”  otwierający serię 11 nowych statków według projektu Triple-E2 (EEE Mark II – zmodyfikowanego Triple-E, czyli statków klasy „Mærsk Mc-Kinney Møller”).” Maersk Madrid „pomieści 20 568 TEU.

Wkrótce jednak Maersk straci swój rekord. Najprawdopodobniej w maju przekazany zostanie przez stocznię Samsung Heavy Industries pierwszy statek z nowej serii kontenerowców armatora OOCL z Hongkongu – „OOCL Hong Kong”, o ładowności 21 100 TEU – armator zamówił łącznie 6 takich jednostek.       ( źr. www.gospodarkamorska.pl – DA)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet