MSC zdobywa 80% terminala kontenerowego w Trieście i rezygnuje z przetargu na ITA
Do wczoraj grupa Gianluigiego Aponte kontrolowała 50% terminalu morskiego w Trieście za pośrednictwem TIL. Teraz nabywa kolejne 30% od drugiego równorzędnego udziałowca, firmy TO Delta z rodziny Maneschi, co daje mu łącznie 80 % udziałów. I w tych samych godzinach cofa się o krok od gry toczącej się pod włoskim niebem. Za tymi dwiema rzeczywistościami kryją się różni właściciele.
Czas operacji jest bardzo ważny. W rzeczywistości TMT jest blisko fazy modernizacji finansowanej ze 150 milionów euro, przeznaczonej na rozbudowę nabrzeża i zwiększenie ogólnej przepustowości terminalu, która po pełnej operacyjności powinna wzrosnąć do 1,2 TEU .
Zawierając tę inwestycję, Grupa MSC zdystansowała się od przetargu na prywatyzację linii lotniczej Ita Airways , w którą toczyła się wspólnie z niemiecką Lufthansą, choć z dominującym udziałem (80% spółki, na którą oferta obejmowała 60 %).
W każdym razie, po decyzji włoskiego Ministra Gospodarki – Giancarlo Giorgettiego o kontynuowaniu negocjacji bez uznania wyłączności konsorcjum MSC-Lufhtansa, do gry wraca również amerykański fundusz Certares , który zaproponował zakup 50% plus akcja ITA w sojuszu z Air France i Deltą .
(Źródło: uominietransporti.it z dnia 23.11.2022 r./HW)