MSC – plany wejścia w sektor transportu ro-ro
MSC, ogłosił plany wejścia na rynek transportu ro-ro. Od 19 lutego br. armator wprowadzi jeden dwutygodniowy serwis ro-ro między Północną Europą i Zachodnią Afryką z rotacją Le Havre-Antwerpia-Dakar-Conakry-Abidjan-Le Havre. Relację tę obsługiwać będą dwa siostrzane statki – samochodowce MSC Immacolata i MSC Cristiana wybudowane w 2012 i 2011 roku o ładowności 6,700 CEU (car equivalent units). Jednostki mają także możliwość przewozu ładunków ponadgabarytowych i drobnicy. MSC stanie się konkurentem włoskiego przewoźnika ro-ro Grimaldi oferującego bezpośrednie połączenia z 20 portami w Afryce Zachodniej. Flota Grimaldi składa się z 22 wielozadaniowych statków ro-ro, z których każdy jest w stanie pomieścić do 2500 samochodów i 850 kontenerów na pokładzie. Linia posiada swój regionalny węzeł przeładunkowy w porcie Dakar (Senegal), łącząc w nim swoje usługi w Afryce Zachodniej z transatlantyckimi usługami na południu i północy Ameryki. (źr. www.theloadstar.co.uk – DA)