1 gru 2016

1 gru 2016

Maersk Line i CMA CGM zainteresowani kupnem Hamburg Sued

Przez:

Sekcja: Aktualności

Zgodnie  z  doniesieniami prasowymi, udziałowcy Hamburg Sued  (firma rodzinna założona w 1871 r.) rozważają możliwość  wycofania się z rynku przewozów kontenerowych. Linia . zajmuje obecnie siódme miejsce w rankingu przewoźników kontenerowych. Hamburg Sued zakończył 2015 r przychodem w wysokości ponad 6 mld EUR, 17% więcej niż w roku 2014. Doniesienia prasowe wskazują nie tylko Maersk Line jako zainteresowanego kupnem aktywów Hamburg Sued głównie z zamiarem wzmocnienia swojej obecności na rynku Ameryki Łacińskiej, ale również CMA CGM. .

Sprzedaż Hamburg Sud byłaby kolejnym etapem konsolidacji na rynku przewozów kontenerowych jako jednego ze sposobów na zażegnanie kryzysu. W tym roku udział procentowy w rynku pierwszej trójki wśród armatorów już zdążył się powiększyć o 3 proc.

Liderem pozostaje nadal Maersk Line z flotą 617 kontenerowców o ładowności 3,17 TEU (15.3 proc światowej mocy). Drugie miejsce zajmuje  MSC z 487 statkami o ładowności 2,78 TEU (13,4 proc. udziału), trzecie CMA CGMA z 484 jednostkami o ładowności 2,22 mln TEU (10,8 proc. rynku). Łącznie pierwsza dziesiątka największych przewoźników posiada aż 67,8 proc. udziałów w światowych zdolnościach transportu drobnicy w kontenerach. (  źr. www.transportjournal.com, www.gospodarkamorska.pl – DA)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet