25 Sie 2017

25 Sie 2017

Korea Południowa – kary dla armatorów za zmowę cenową frachtów na statkach ro-ro

Przez:

Sekcja: Aktualności

Koreańska komisja Fair Trade Commission (FTC) nałożyła kary łącznie na kwotę  ok USD 37.8 mln na 9 linii żeglugowych po stwierdzeniu, iż załadowcy naruszyli zasady uczciwej konkurencji poprzez uczestnictwo w zmowie cenowej w odniesieniu do przewozów statkami ro-ro. Uczestniczący w tym procederze armatorzy otrzymali wysokie kary tytułem zmowy cenowej w latach 2002 – 2012 przy przewozie ładunków GM, Renault Samsung, Fiat, Volvo, BMW, Daimler, Volkswagen, Porsche, Audi, Ford, Chrysler, Hino Motors i Toyota w różnych relacjach włączając porty południowej Korei. Wysokość  kar w USD: MOL –14.8 mln, K Line – 11.2mln, NYK – 4.3 mln, WWL – 3,6 mln, Eukor – 1.7mln, NMCC – 1.05 mln, CSAV – 600 tys., Eastern Car Liner – 234 tys., Zim – 110 tys. Kary uniknął natomiast Hoegh Autoliners.     (źr. www.theloadstar.co.uk – DA)

 

 

 

 

 

Koreańska komisja Fair Trade Commission (FTC) nałożyła kary łącznie na kwotę  ok USD 37.8 mln na 9 linii żeglugowych po stwierdzeniu, iż załadowcy naruszyli zasady uczciwej konkurencji poprzez uczestnictwo w zmowie cenowej w odniesieniu do przewozów statkami ro-ro. Uczestniczący w tym procederze armatorzy otrzymali wysokie kary tytułem zmowy cenowej w latach 2002 – 2012 przy przewozie ładunków GM, Renault Samsung, Fiat, Volvo, BMW, Daimler, Volkswagen, Porsche, Audi, Ford, Chrysler, Hino Motors i Toyota w różnych relacjach włączając porty południowej Korei. Wysokość  kar w USD: MOL –14.8 mln, K Line – 11.2mln, NYK – 4.3 mln, WWL – 3,6 mln, Eukor – 1.7mln, NMCC – 1.05 mln, CSAV – 600 tys., Eastern Car Liner – 234 tys., Zim – 110 tys. Kary uniknął natomiast Hoegh Autoliners.
(źr. www.theloadstar.co.uk – DA

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet