HMM – zamykanie serwisów transatlantyckich
Armator Hyundai Merchant Marine (HMM) zamknął swoje dwa serwisy – serwisy TA2 i TA3 łączące Północną Europę i Stany Zjednoczone, które zostały wprowadzone w ramach umowy z Maersk Line i MSC.
Firma chce skupić się na szlaku Azja – USA – w tym celu HMM złożył ofertę zakupu udziałów na szlaku Azja – USA zbankrutowanego przewoźnika Hanjin.
Innym posunięciem jest niedawno zawarte porozumienie między HMM a aliansem 2M w sprawie współpracy, na mocy którego Maersk Line i MSC przejmą szereg czarterów i statków będących obecnie w strukturach HMM.
Armator zainwestuje w tym roku 95 mln USD w zakup 30 000 nowych kontenerów i wkrótce podpisze kontrakt w sprawie budowy 12 kontenerowców o ładowności 22 tys. TEU i ośmiu o ładowności 13 tys. TEU. (źr. www.gospodarkamorska.pl – DA)