HMM w pełni przekonany o zadowalającym wykorzystaniu nowych megastatków
HMM jest pewny sukcesu w wypełnieniu ładunkiem zamówionych we wrześniu megakontenerowców. 20 statków wyposażonych w scrubbery to 12 kontenerowców o pojemności 23,000 TEU i 8 o pojemności 15,000 TEU, których wejście do eksploatacji przewidziane jest w 2020 r. HMM spodziewa się znaczącej obniżki kosztów, poprawę efektywności, spadek kosztów bunkru w wyniku zainstalowania scrubberów, aby pozostawać w zgodzie z regulacjami IMO 2020. Poziom wykorzystania statków i obrotów uległ znacznemu zwiększeniu. Średnie wykorzystanie w podróży okrężnej wzrosło z 75% w 2016 r. do 78% w pierwszej połowie 2018 r. i HMM spodziewa się, że uzyska wynik 80% w drugiej połowie tego roku. Również poprawie uległ wolumen przewożonych ładunków o 30% z 3 mln TEU w 2016 r. do 4 mln TEU w 2017 r. i to bez zwiększania floty, armator spodziewa się uzyskać wynik 2018 r. na poziomie 4,5 mln TEU. HMM chce osiągnąć do 2021 r. 7%-owy udział w rynku w relacji Wschód-Zachód. (źr.www.worldmaritimenews.com – DA)