Dania – zmiany w transporcie kombinowanym
Od 1 lipca 2018 roku obowiązują w Danii zmienione zasady wykonywanie transportu kombinowanego. Niektóre zmiany dotyczą poniższych zasad:
– zgodnie z prawem duńskim, za transport kombinowany uznaje się jedynie taki, który został wykonany między krajami członkowskimi, także wtedy, gdy pochodzenie lub ostateczne miejsce przeznaczenia towaru znajduje się w kraju trzecim – pozaunijnym,
– potwierdzeniem dokonania operacji transportu kombinowanego może być zarówno podstemplowany dokument papierowy, jak i dokument elektroniczny,
– przejazdy „na pusto” w ramach transportu kombinowanego nie są uważane za transport kombinowany. Oznacza to, że transport z pustym kontenerem ISO, przyczepą lub innym urządzeniem do miejsca załadunku lub z miejsca rozładunku będzie uważany za operację kabotażową – jeśli wykonywany jest przez przewoźnika spoza Danii. Jednakże jeśli pusty kontener (lub inne urządzenie) jest transportowane do lub z portu/terminalu kolejowego, przejazd może być traktowany jako transport kombinowany, pod warunkiem że wszystkie inne warunki dyrektywy w sprawie transportu kombinowanego są spełnione.
Informacja w jęz. duńskim na stronie www.zmpd.pl (źr. www.zmpd.pl – DA)