Baltic Hub przedstawił odpowiedzi na postawione przez przewoźników postulaty
Poniżej przedstawiamy odpowiedzi kierownictwa Baltic Hub na postawione przez przewoźników postulaty oraz jednocześnie informujemy o planowanym pierwszym spotkaniu grupy roboczej w celu wypracowania porozumienia.
1.Liczba miejsc: Wnosimy o utrzymanie liczby dostępnych miejsc na poziomie nie mniejszym niż 120 na godzinę.
[BHCT] informacja przekazana dnia 17.11. ilości slotow od kolejnego tygodnia są już ustawione zgodnie z przekazaną informacją. Są to ilości wyjściowe, podnoszone jeżeli możliwości operacyjne na to pozwalają.
- Numeracja slotów: Każdy slot powinien mieć unikalny identyfikator, taki jak 1/120, 54/120, 120/120 itp., aby ułatwić lepszą organizację i śledzenie.
- Wyświetlanie slotów: Nalegamy na zmianę formatu wyświetlania slotów z wartości procentowych na rzeczywiste liczby dla większej przejrzystości.
[BHCT] w temacie 2 i 3, ilościowe zamiast procentowe pokazanie slotów jest planowane do wdrożenia w Q1 2024. Sposób z podziałem na dodatkowe sloty (dla kontenerów reeferowych, PLC i kontenerów 45’ zgodnie z obowiązującym regulaminem) do przedyskutowania w ramach planowanej grupy roboczej.
- Urządzenia sanitarne: Wzywamy do zapewnienia kierowcom dostępności do urządzeń sanitarnych na terenie Baltic Hub.
[BHCT] zostaną udostępnione.
- Dostęp do nagrań z kamer: W określonych sytuacjach, takich jak wypadki lub incydenty z udziałem RTG lub ciężarówek, prosimy o dostęp do nagrań z kamer w celu rozstrzygnięcia sporu.
[BHCT] proces zostanie wypracowany by pokazać przedstawicielom Przewoźnika nagranie z incydentu na terminalu. Nagranie dostępne jedynie na terminalu.
- Przepisy BH: Uważamy, że przepisy w Baltic Hub powinny zostać zaktualizowane, aby uwzględnić takie kwestie, jak działanie silników w przypadku braku dźwigów, korzystanie z radia i inne powiązane kwestie. Ponadto uważamy, że pobieranie opłat za przedłużenie slotów jest niewłaściwe i prosimy o ponowne rozpatrzenie tej sprawy.
[BHCT] użycie radia, możliwość wyłączenia silnika, wykorzystanie zestawów głośnomówiących (hands free) to proponowane zmiany. W ramach prac zespołu roboczego do przejrzenia wspólnie pozostałe zapisy,
- Kary dla kierowców: Wnosimy o skrócenie czasu trwania kar dla kierowców, mając na względzie, że jest to ich jedyne źródło utrzymania.
[BHCT] zakazy dla kierowców po zdarzeniach do wdrożenia po zakończeniu analizy zdarzenia (domniemanie niewinności). Proces do wypracowania w ramach prac zespołu roboczego. Informowanie o ostrzeżeniach będą wysyłane do firmy transportowejh do których przypisany był kierowca w momencie wjazdu.
Jednocześnie bezpieczeństwo na terminalu jest i będzie najwyższym priorytetem i wszelkie osoby nie przestrzegające zasad i narażające na niebezpieczeństwo pracowników BHCT i osób odwiedzających terminal (w tym innych kierowców) będą karane zakazem wjazdu na terminal
- Specjalista ds. bezpieczeństwa: Prosimy o ocenę specjalisty ds. bezpieczeństwa, który wydaje się być zbyt rygorystyczny w podejściu do problemów.
[BHCT] komentarz jak wyżej oraz dodatkowo historycznie w ujęciu miesięcznym okresowe zakazy są nakładane na średnio 7-8 kierowców (od 1- 6 miesiecy). Możliwość odwołania jest i jest systematycznie wykorzystywana przez firmy transportowe
- Przydzielanie sektorów kontenerów: Należy rozważyć dystrybucję kontenerów do różnych sektorów, szczególnie e13-16, które są często zatłoczone. Bardziej równomierny przydział może poprawić przepustowość terminalu.
[BHCT] traktujemy to jako komentarz dot wewnętrznego procesu planowania. Każdy z takich sygnałów analizujemy i wyciągamy wnioski.
Z dodatkowych punktów:
- Informacja o dyspozycjach złożenia pustych kontenerów na terminalu i decyzji dot. zamknięcia bram dla pustych kontenerów (w tym decyzji BHCT spowodowanych silnym wiatrem lub przekroczeniem określonych poziomów obłożenia placu)
[BHCT] szczegóły do wypracowania. Planujemy wdrożyć takie rozwiązanie w aplikacji eBramy tak by aktualna informacja była dostępna dla firma transportowych i kierowców w każdym momencie.
- Przypadki długiego postoju pojazdów ciężarowych na terminalu a praca suwnic placowych
[BHCT] wszelkie widoczne nieprawidłowości prosimy zgłaszać (z konkretnymi danymi – godzina obsługi, sektor w placu, nieprawidłowość) tak by można było przeanalizować szczegóły i wdrożyć działania korygujące.
- Możliwość wykorzystania slotu który przepadł w wyniku długiego postoju ciągnika na terminalu podczas wcześniejszej wizyty.
[BHCT] Temat jest bardzo złożony, ale wydaje nam się możliwe wypracowanie logicznego rozwiązania podczas prac grupy roboczej(Źr. www.pspdgdynia.pl-K.O.)