Armatorzy ze znacznymi spadkami.
Pierwsze trzy miesiące br. przyniosły wiodącym armatorom znaczny spadek przychodów i jeszcze większy zysków.
Francuski operator CMA CGM wypracował w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2023 r. przychody w wysokości 12,7 mld dolarów – o 30 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2022 r. Wynik EBITDA (zysk przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych, podatków i amortyzacji) zaliczył tąpnięcie o ponad 61 proc. rok do roku i skurczył się do 3,4 mld dolarów.
„Po dwóch wyjątkowych latach, nasz sektor wszedł w fazę normalizacji z powodu spowolnienia w światowej gospodarce, inflacji oraz pozbywania się nadmiernych zapasów, co obserwujemy w wielu częściach globu” – powiedział Rodolphe Saade, CEO firmy.
CMA CGM podaje, że w I kwartale przetransportowany wolumen wyniósł 5 mln TEU – o 5,3 proc. mniej rok do roku. Jednocześnie średni przychód per kontener spadł aż o 37 proc. w porównaniu do analogicznego okresu. 2022 r.
Podobny trend występuje u Maerska.Jego wyniki w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku wykazały podobną tendencję, jak u francuskiego konkurenta. Przychody wyniosły 14,2 mld dolarów, co było równoznaczne ze spadkiem o 26,4 proc. rok do roku. Wynik EBITDA pogorszył się o 56 proc. i był na poziomie 3,969 mld dolarów.
Jeśli chodzi o wolumen, to licząc w kontenerach 40-stopowych (FFE) spadł on o 10 proc. z 3 mln w I kw. 2022 r. do 2,7 mln w bieżącym roku.
Inny liczący się globalny armator – Hapag-Lloyd także zanotował spadki wyników finansowych rok do roku. Zakończył I kwartał z przychodami na poziomie 5,6 mld euro – o 29,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Wynik EBITDA i zysk netto spadły odpowiednio o 53 i 54 proc. rok do roku. Ten pierwszy wyniósł 2,2 mld euro, zaś zarobek firmy 1,9 mld euro.
Wolumen przetransportowany w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku osiągnął 2,84 mln TEU, nieco poniżej wyniku 2,98 mln TEU z początku 2022 r.
Przeczytaj całość na: https://trans.info/pl/wyniki-finansowe-armatorow-mocno-w-dol-bedzie-ciezej-ofni-345726(Źr.www.trans-info.pl-K.O.)