28 wrz 2018

28 wrz 2018

Agencja Drewry: armatorzy powinni wycofać więcej serwisów na szlaku z Azji do Europy

Przez:

Sekcja: Aktualności

Jak donosi agencja Drewry obecny rok jest bardzo trudny dla armatorów kontenerowych pływających na szlaku z Azji do Północnej Europy (w tym polskiego DCT), gdyż  zapotrzebowanie na ich usługi nie chce wciąż rosnąć.

Po siedmiu miesiącach roku wolumen towarów płynących w kierunku zachodnim z Azji do Europy Północnej spadł o 1% w efekcie słabego popytu na dwóch kluczowych rynkach importowych  tj. Wielkiej Brytanii i Niemiec.

Zdaniem  agencji uwzględniając tradycyjnie wolniejszy sezon po zakończeniu lata, armatorzy muszą podjąć bardziej radykalne kroki, aby zapobiec dalszemu spadkowi stawek frachtowych.

Maersk Line i MSC już ogłosiły, że pod koniec września zawieszą jedną z flagowych pętli Azja-Europa, AE2 / Swan, wykorzystując ultra duże kontenerowce o pojemności ponad 19 000 TEU. Co najmniej trzy z rozmieszczonych na niej statków pozostaną jednak aktywne. To dlatego, że Maersk przeniesie je do usługi AE1 / Shogun, która obecnie używa nieco mniejszych jednostek, o ładowności około 17.500 TEU. Obecne statki pływające na tym szlaku będą albo nieczynne, albo skierowane do suchego doku w celu konserwacji..

To, co naprawdę pomogłoby rynkowi kontenerowemu to cięcie kolejnych usług, ale jak na razie nic nie wskazuje na to, że jest to prawdopodobny kierunek działania. Najbardziej oczywistym źródłem tych zmian byłoby Ocean Alliance, który przejmie rolę największego dostawcy mocy przewozowej w handlu między Azją Północną a Europą, kiedy zawieszony zostanie serwis AE2 / Swan – czytamy w raporcie Drewry. Nie wiadomo jednak, czy ten armator jest przygotowany do podzielenia udziału w rynku dla większego dobra.   (źr. www.gospodarkamorska.pl – DA)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet