10 sty 2017

10 sty 2017

2017 rokiem następnej fali konsolidacji ?

Przez:

Sekcja: Aktualności

2017 to  decydujący rok dla wielu azjatyckich armatorów. Dla przetrwania na rynku konieczna może okazać się  dalsza konsolidacja. 2016 rok obfitował w ważne wydarzenia na azjatyckim rynku żeglugi jak upadek armatora Hanjin, fuzja japońskich armatorów,  zakup sinagpurskiego NOL-u przez Hapag Lloyd.  Jak twierdzą szefowie Maerska i Hyundai Merchant Marine.w celu sprostania  trudnym warunkom rynkowym armatorzy będą  zmuszenia dalej ciąć koszty i zawierać alianse czy  dokonywać fuzji.  Maersk, niedawno ogłosił swoją nową strategię: koniec z budowaniem megakontenerowców i skupienie się na przejmowaniu mniejszych armatorów. Oznacza to drastyczną zmianę dotychczasowej  strategii koncernu, którego jednostki słynęły z wielokrotnego łamania rekordów pod względem wielkości i ładowności.   (źr. www.gospodarkamorska.pl – DA)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet