2017 rokiem następnej fali konsolidacji ?
2017 to decydujący rok dla wielu azjatyckich armatorów. Dla przetrwania na rynku konieczna może okazać się dalsza konsolidacja. 2016 rok obfitował w ważne wydarzenia na azjatyckim rynku żeglugi jak upadek armatora Hanjin, fuzja japońskich armatorów, zakup sinagpurskiego NOL-u przez Hapag Lloyd. Jak twierdzą szefowie Maerska i Hyundai Merchant Marine.w celu sprostania trudnym warunkom rynkowym armatorzy będą zmuszenia dalej ciąć koszty i zawierać alianse czy dokonywać fuzji. Maersk, niedawno ogłosił swoją nową strategię: koniec z budowaniem megakontenerowców i skupienie się na przejmowaniu mniejszych armatorów. Oznacza to drastyczną zmianę dotychczasowej strategii koncernu, którego jednostki słynęły z wielokrotnego łamania rekordów pod względem wielkości i ładowności. (źr. www.gospodarkamorska.pl – DA)