25 sty 2023

25 sty 2023

2024-Transport morski – podstawy spedycji

Przez:

Sekcja: Szkolenia

Temat: Transport morski – podstawy spedycji

Termin:  2024 w godz. 9,00 – 15,00

Miejsce:siedziba PISiL, Gdynia, ul. Świętojańska 3/2

Wykładowca : Marek Tarczyński- praktyk, współautor kolejnego wydania Podręcznika Spedytora.

Plan zajęć

  1. Znaczenie transportu morskiego w handlu międzynarodowym.
  2. Formy eksploatacji statków.
    • Cechy żeglugi liniowej.
    • Cechy żeglugi trampowej.
  3. Rodzaje statków eksploatowanych w żegludze liniowej.
  4. Formy umów występujących w transporcie morskim.
    • Umowa bukingowa.
    • Umowa czarterowa.
  5. Rodzaje czarterów.
  6. Podstawowe uzgodnienia czarteru na podróż.
    • Oznaczenie stron umowy.
    • Nazwa i opis statku.
    • Pozycja statku.
    • Porty załadowania i wyładowania.
    • Rodzaj i ilość ładunku.
    • Stawka frachtowa i sposób zapłaty za fracht.
    • Podział kosztów załadowania i wyładowania.
    • Dozwolony czas na załadunek i wyładunek.
  7. Co to jest czarter na czas i czym się różni od czarteru na podróż?
  8. Wzory standardowych umów czarterowych.
  9. Kwit sternika.
  10. Rodzaje konosamentów.
  11. Manifest ładunkowy.
  12. Regulacje przewozu ładunków drogą morską.
  13. Przyczyny powstania żeglugi kontenerowej.
  14. Definicja kontenera.
  15. Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna kontenera.
  16. Podział kontenerów na moduły.
  17. Elementy konstrukcyjne kontenera.
  18. Mocowanie ładunków w kontenerze.
  19. Podział kontenerów.
  20. Parko kontenerowy.
  21. Oznakowanie kontenerów.
  22. Dopuszczenie kontenerów do obrotu.
  23. Podatność ładunków na konteneryzację.
  24. Skutki rozwoju konteneryzacji.
  25. Podstawowe tendencje rozwoju przewozów kontenerowych.
  26. Pojęcia integracji poziomej i pionowej w żegludze kontenerowej, zjawisko kaskady, slow steeming.
  27. Zakłócenia morskich łańcuchów dostaw.
  28. ”Ever Given” – studium przypadku.
  29. Inicjatywa „Pasa i szlaku”.
  30. Północna droga morska.
  31. Przeładunki kontenerów w polskich portach.
  32. Wskaźniki rozwoju konteneryzacji.
  33. Związek między żeglugą kontenerową a konkurencją (CBER – studium przypadku).
  34. Schemat funkcjonowania lądowo – morskiego łańcucha dostaw.
  35. Schemat powiązań obsługi spedycyjnej (spedytor architektem transportu).
  36. Schemat obsługi spedycyjnej.
  37. Istota THC.
  38. Demurrage i detention oraz składowanie kontenerów.
  39. Organizacji transportu lądowego ładunków skonteneryzowanych.
  40. Udział intermodalu w transporcie lądowym kontenerów.
  41. Podsumowanie
    • Łańcuch logistyczny w oczach załadowcy.
    • Jaką drogą przetransportować kontenery do Polski?

Cena za uczestnictwo  w szkoleniu wynosi dla :

  • Zrzeszonych 650,00+ 23 % vat /1 osoba
  • Niezrzeszonych 750,00 + 23 % vat/ 1 osoba

Zgłoszenia prosimy kierować na adres:  pisil@pisil.pl  (ES.)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet