5 paź 2018

5 paź 2018

Żegluga kontenerowa nadal w głębokim kryzysie

Przez:

Sekcja: Aktualności

Stawki frachtu kontenerowego na szlaku z Azji do Europy i Azji do USA są o 30% niższe niż przed rokiem. W tym samym czasie cena bunkra wzrosła o 20%.

Większość przewoźników wyraża opinię, że jest „zbyt wcześnie, aby powiedzieć”, na jakim poziomie stawki się zatrzymają lub  kiedy zaczną się poprawiać. Najprawdopodobniej nie uda się powtórzyć wyniku z zeszłego roku.

Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) odnotował dalszy 10,1-procentowy spadek kursów spot w Europie Północnej do 633 USD za TEU – w porównaniu z 838 USD rok temu.

W przypadku portów śródziemnomorskich wskaźnik SCFI spadł o 5,4% w porównaniu z poprzednim tygodniem, ale nadal jest o 36% niższy niż w tym samym tygodniu 2017 roku.          (źr. www.gospodarkamorska.pl – DA)

Wykonanie: Nautil.pl & CreNet